• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 19 فروردین 1398
کد مطلب : 51681
+
-

بودجه 300میلیارد تومانی برای شهرداری گرگان

بودجه 300میلیارد تومانی برای شهرداری گرگان

بنیامین شریعتی اشرفی|  گرگان - خبرنگار:


رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از تحقق صددرصد بودجه سال 97 شهرداری گرگان خبر داد و گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی بودجه 250 میلیارد تومانی شهرداری خوشبختانه صددرصد محقق و 20 میلیارد تومان نیز لایحه متمم بودجه 97 به شورای اسلامی شهر ارائه شد.

 «علی اصغر یوسفی» ادامه داد: انتظار می‌رود این موضوع توسط رسانه‌ها به طور شفاف اطلاع‌رسانی شود و با دادن اطلاعات درست و دقیق آنچه حقیقت دارد، به گوش مردم برسد. همچنین باید انتقادات و نقطه نظرات مردم را نیز به شهرداری اطلاع دهند.
وی با قدردانی از تلاش مجموعه شهرداری گرگان از بررسی بودجه پیشنهادی 300 میلیارد تومانی شهرداری برای سال 98 طی چندین جلسه رسمی و علنی و فوق‌العاده در شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است که از این رقم 33/43 درصد مربوط به اعتبارات جاری و 67/56 درصد مربوط به اعتبارات عمرانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان این‌که با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور قاعدتا تحقق بودجه پیش‌بینی شده همراهی و حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های متولی را می‌طلبد، افزود: شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌ها، بسترسازی برای ایجاد کنترل و ارزشیابی پیشرفت‌های حاصل از اجرای بودجه، افزایش مشارکت شهروندان در تامین هزینه‌ها و اداره امور شهر، بهبود فضای کسب و کار و جلب مشارکت و همکاری بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های درآمدزای شهری بخشی از راهبردهای اساسی بودجه سال 98 شهرداری گرگان است.

یوسفی ادامه داد: اعتبارات قابل توجهی جهت تعمیر و نگهداری تاسیسات و ابنیه شهری به‌ویژه پارک‌ها، ایستگاه‌های آتش‌نشانی، حمل‌و‌نقل عمومی و سرویس‌های بهداشتی و اعتباراتی مربوط به جداسازی آب خام فضای سبز از آب شرب و توسعه آبیاری نوین، ساماندهی ناوگان بار و مسافر و ایمن‌سازی معابر و تقاطع‌های شهری و اعتباراتی با رویکرد بالابردن سطح اطلاعات و معلومات شهروندان و آموزش کارکنان و شهروندان و همچنین اعتبارات مربوط به پژوهش و تحقیقات درنظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین و نخستین قدم در اجرای برخی از طرح‌های شهری انجام مطالعات اولیه در مورد ضرورت اجرای آن است، گفت: به این منظور اعتبارات مناسبی درخصوص مطالعات طرح‌های سیستم‌های انبوه‌بر و ریلی، طرح ریز پهنه‌بندی زلزله و طرح جامع سیما و منظر و فضای سبز، ورودی و خروجی ناهارخوران به 30 متری تالار و ساماندهی خیابان جرجان از هتل سرفراز تا میدان معلم، اجرای پیاده‌راه خیابان امام خمینی(ره) و پاسداران، تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری، اجرای پارک‌های تخصصی، اجرای شهر دوستدار کودک، ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم شهری در نظر گرفته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید